KULTURYSTYKA.PL > artykuły >

Naturalny rytm dobowy

Zapraszamy do naszego sklepu >>
 
Zdrowie - Nasz zegar wewnętrzny mózgu posiada rytm 24-godzinny...

 
Nasz zegar wewnętrzny mózgu posiada rytm 24-godzinny. Jest to właściwy, naturalny rytm życia ludzi, sterowany dodatkowo przez fazy dnia i nocy.

 

Warto brać go pod uwagę planując swój trening i dietę:

 

godz. 7.00 - układ pokarmowy zaczyna wydzielać enzymy i przygotowuje się do śniadania;


godz. 10.00 - umysł jest w szczytowej formie, porę między godz. 8. a 12. wykorzystaj na najtrudniejsze zadania;


godz. 11.00 - serce jest w najlepszej formie. O tej porze doskonale zniesie dodatkowe obciążenia.


godz. 12.00 - żołądek ponownie sygnalizuje głód. Za to wypoczywa wątroba, znużona wcześniejszą aktywnością. Dlatego wypity teraz drink silnie uderza do głowy.


godz. 14.00 - organizm domaga się sjesty. Do godz. 16. nie wykonuj ważnych obowiązków, ponieważ sprawność umysłowa maleje.


godz. 15.00 - zaczynasz odzyskiwać wigor. Wzrasta temperatura ciała.


godz. 17.00 - to drugi intelektualny i fizyczny szczyt, który trwa do godz. 20.


godz. 21.00 - żołądek ogranicza wytwarzanie soków trawiennych, zjedzony o tej porze posiłek jest wolno trawiony. To najlepszy czas na ciepłą, odprężającą kąpiel.


godz. 22.00 - w organizmie jest teraz największe stężenie melatoniny, powodującej odczucie znużenia.


godz. 23.00 - jesteś najbardziej zrelaksowana, hormony stresu mają najniższy poziom. Najlepsza pora, by pójść spać.


godz. 1.00 - podczas snu mózg wyłącza świadomość, ciałem steruje wegetatywny układ nerwowy, który nie podlega naszej woli.


godz. 3.00 - nerwowy układ wegetatywny delikatnie zaczyna budzić organy wewnętrzne.


godz. 5.00 - pora największej aktywności hormonów płciowych. Do godziny 8.00 to czas na seks.


godz. 6.00 - organizm programuje się na maksymalne obroty. Najszybciej pracuje serce, wzrasta ciśnienie tętnicze krwi.
 
Dodatkowe materiały i komentarze forumowiczów nie są dostępne.
 

 
zobacz także - odżywki, suplementy, odchudzanie
 


Naturalny rytm dobowy : sprawność,ruch,melatonina,trening,dieta,serce
Pomóż nam w ocenie artykułu - to zajmie tylko chwilkę! :-)
 
Jesteś 4098 osobą, która czyta ten artykuł.
Swoją ocenę przyznało 0 użytkowników. Średnia ocena - 0,0/10
 
Login SFD:   Hasło:   Ocena:    
autor / kontakt
 

 
redakcja@kulturystyka.pl
 
29 listopad 2005